gerriteninez.reismee.nl

hong kong 2 en weer thuis

Lieve kinderen, familie en vrienden, hier is dan ons laatste verhaal in ons reisblog.
Het inleveren van de camper verliep prima, het geld wordt op ons account gestort en alles was verder in orde. Ook mijn zonnebril en gewone bril waren terecht en naar Auckland gestuurd.
Na een mail met uitgebreide beschrijvingen is ook dat goed gekomen, gelukkig!
Onze vlucht vertrok een uur later dan gepland door hevig onweer en veel regen nabij Hong Kong en op de Tasman zee. Veel turbulentie, we zaten te schudden in de stoelen en wel uren lang!
Bij landing ook vertraging, rondjes cirkelen omdat alle vluchten laat waren vanwege het rotweer, het hoopt zich dan op. Toen geen gate, toen geen bus, wachten.......
We waren rond half een s,nachts in ons hotel, stromende regen onderweg.
Redelijk geslapen maar half vier waren we klaar wakker, tegen 7 uur gaven we het op, toen lekker douchen en ontbijten.
Het was eerst nog droog maar tegen de middag kwamen er wer buien. We zijn eerst naar een park gegaan met heel mooie vogels die je kon bekijken en mooie bloemen.
We zagen veel echt oude mensen daar werken, zoals de bladeren van de planten schoon vegen, de paden vegen, water geven, van alles. Dat zie je ook in de stad zelf, veel mensen die van alles doen om alles schoon te houden, allemaal baantjes. Maar wie betaalt dat dan dachten we.
Je creƫert zo veel werk, maar betaalt de overheid dat dan allemaal? Ook in restaurants en winkels, veel personeel.
Daarna zijn we naar het grootste winkelcentrum van HK gegaan, Harbour City, dat heeft meer dan 700 winkels! Heel groot en mooi en veel dure winkels, bijvoorbeeld Prada en Chanel en Cucci, ook voor kleine kinderen!! Maar gelukkig ook gewone winkels. Uren daar gelopen en wie houdt dat het langst vol........., juist Gerrit!
Weer naar het hotel gegaan tegen zes uur, daar mochten we een kamer gebruiken om te douchen en daarna kregen we een drankje in de lounge/bar. Wat een service, echt een geweldig hotel, The Luxe Manor, neem die als je naar HK gaat.
Weer naar de airport en weer lang wachten, vlucht ging om 00.50 pas. Ging verder prima, David stond ons op te wachten met een grote bos bloemen voor moederdag, heel lief. Hij bracht ons naar de ouders van Rianne waar onze auto heeft mogen staan al die tijd. Rianne was er ook en we hebben gezellig koffie gedronken met elkaar.
We waren rond 11.30 weer in Friesland, Nij Beets. Helaas hier slecht weer, regen en wind en koud.

Het was een schitterende vakantie en we zullen die prachtige natuur gaan missen, hier in ons platte pannenkoekenland. Ook zullen we de geweldige koffie daar missen en de overal schone openbare toiletten. En de aardige relexte mensen.
Erg bedankt voor jullie enthousiaste en lieve reacties, jullie leefden zo mee, dat vonden we heel leuk. Tot ziens binnenkort en ga als je een mooie reis wilt maken naar NIEUW ZEELAND!!!